Zoeken
verfijn de resultaten
Deze voorbeeldrubrics zet je in om een aantal vaardigheden van leerlingen te beoordelen (al dan niet door de leerling zelf). Ze kunnen ook helpen als je zelf rubrics wilt ontwikkelen.
Met deze vragen kom je tot een passende invulling voor de beoordeling aan het eind van bijvoorbeeld een lessenreeks.
Met dit stappenplan bepaal je met de vaksectie MVT wat een geschikte wijze van beoordelen is bij de moderne vreemde talen binnen de school
Met dit matchboard maak je een plan voor de evaluatie van lesmaterialen. De gebruikte termen op het matchboard staan nader verklaard op de achterzijde. Daar staan ook een algemeen model voor ontwerponderzoek en het curriculaire spinnenweb (als metafoor voor de samenhang van leerplancomponenten) afgebeeld.
Het analysekader helpt het helder krijgen van de gewenste en mogelijke omvang en complexiteit van de ontwerptaken
Het evaluatiekwartetspel biedt een speelse werkvorm om met medeontwikkelaars en vanuit verschillende invalshoeken te reflecteren op uw ontwikkelactiviteiten - en de opbrengsten daarvan. Basiskennis van het aloude kwartetspel is vereist om deze werkvorm te kunnen toepassen.
Het model van het systeemspinnenweb is een praktisch hulpmiddel om te bepalen welke partijen een rol moeten hebben bij curriculumontwikkeling (op landelijk of schoolniveau).
Ga na wat je zelf al doet aan formatief evalueren in jouw lessen en bekijk waarin je je verder wilt bekwamen.
Dit kaartspel helpt jou en je collega's om het concept van formatief evalueren scherp te krijgen.
Deze vragenlijst heeft als doel alle kinderen vroegtijdig in beeld te brengen, zodat onderwijs en begeleiding kunnen worden afgestemd op de ontwikkelingsbehoeften.