Zoeken
verfijn de resultaten
Op vrijdag 21 november 2025 organiseert SLO het congres ‘Samen van doelen naar onderwijs’. Een inspirerende en interactieve onderwijsdag met sterke sprekers, verdiepende gesprekken en inzichten die je direct kunt inzetten in jouw onderwijspraktijk. Samen verkennen we hoe je met het geactualiseerde curriculum richting geeft aan betekenisvol onderwijs in de klas.
Tijdens de masterclass gaan we in op de verschillende facetten van digitale geletterdheid waarbij de rol van visievorming centraal staat. We laten zien hoe het visiespel hierbij kan ondersteunen en we doen samen ervaring op met verschillende werkvormen.
Op donderdag 6 november 2025 organiseert het Netwerk taalrijk onderwijs vo weer een webinar van 15.30-17.00 uur.
Tijdens de masterclass gaan we in op de verschillende facetten van digitale geletterdheid waarbij de rol van visievorming centraal staat. We laten zien hoe het visiespel hierbij kan ondersteunen en we doen samen ervaring op met verschillende werkvormen.
Vrijdag 19 september organiseert SLO weer een netwerkdag digitale geletterdheid voor begeleiders. Dit keer is het een gezamenlijke netwerkdag voor begeleiders en andere onderwijsprofessionals uit het primair onderwijs én het voortgezet onderwijs.
Tijdens de masterclasses verkennen we de basisvaardigheden met de definitieve conceptkerndoelen Nederlands en rekenen en wiskunde. We delen praktische tools voor curriculumvernieuwing op school.
Tijdens de masterclasses verkennen we de basisvaardigheden met de definitieve conceptkerndoelen Nederlands en rekenen en wiskunde. We delen praktische tools voor curriculumvernieuwing op school.
Het voortgezet onderwijs is volop in beweging. Hoe geef je als leraar vorm aan het curriculum? Krijg tijdens de webinar inzichten en praktische handvatten!
Wil je als schoolleider of teacher leader in het vo werk maken van curriculumontwikkeling? Meld je dan aan voor de masterclass!
Veel scholen worstelen met de invulling van hun burgerschapsonderwijs op school. Inzetten op rijk en betekenisvol taalonderwijs (met boeken!) biedt echter volop kansen. Maar hoe doe je dat? Hoe geef je vanuit de geactualiseerde kerndoelen Nederlands je taalonderwijs zo vorm dat je meteen inzet op de burgerschapsontwikkeling van je leerlingen?