Zoeken
verfijn de resultaten
NVvW en Platform Rekenbewust vakonderwijs organiseren op 15 juni 2023, samen met KNAG, Vecon en NVON, een conferentie over de basisvaardigheden rekenen-wiskunde in alle vakken.
SLO'er Suzanne Sjoers verzorgd hier om 15:10 uur de presentatie 'Basisvaardigheden, wat zijn het eigenlijk?'
een begeleidersnetwerkdag Jonge Kind voor adviseurs/begeleiders Jonge Kind. Dus voor iedereen die medewerkers van peuterspeelzalen en kinderdagverblijven (pedagogisch medewerkers/pedagogen) en leraren van groep 1 en 2, onderbouwcoördinatoren/ intern begeleiders uit het basisonderwijs begeleiden.
oe begeleid je scholen tot een gedragen visie op Wetenschap & Technologie (W&T)? Een visie vormt de basis voor het geven van onderwijs in W&T. Gezamenlijk tot een gedeelde visie komen, zorgt ervoor dat een team goed onderwijs geeft vanuit een gezamenlijk kader.
Op donderdag 14 september organiseert SLO de derde netwerkdag voor professionals die schoolteams begeleiden bij de implementatie van digitale geletterdheid in het primair onderwijs. Begeleid jij schoolteams op basisscholen bij de implementatie van digitale geletterdheid?
Dan ben jij van harte welkom en vanaf half tien staat de koffie klaar!
Deze masterclass is bedoeld voor iedereen die schoolteams begeleidt bij de implementatie van digitale geletterdheid in het primair onderwijs.
Deze masterclass is bedoeld voor iedereen die schoolteams begeleidt bij de implementatie van digitale geletterdheid in het primair onderwijs.
Deze masterclass is bedoeld voor iedereen die schoolteams begeleidt bij de implementatie van digitale geletterdheid in het primair onderwijs.
Tijdens dit landelijk congres kom je meer te weten over de achtergrond van de actualisatie van de kerndoelen Nederlands, rekenen en wiskunde, digitale geletterdheid en burgerschap. Deze kerndoelen zijn ontwikkeld voor einde po, onderbouw vo en (v)so.
Het Netwerk taalrijk onderwijs vo is een onafhankelijk netwerk voor taalcoördinatoren en docenten van verschillende vakken om kennis uit te breiden en praktijkervaringen uit te wisselen op het gebied van taalbeleid, taalgericht vakonderwijs en meertaligheid.
Op deze netwerkdag zetten we de conceptkerndoelen centraal, zowel in de lezingen als in de workshops. Samen gaan we in gesprek over het taalonderwijs van de toekomst en verkennen we wat hetzelfde gaat blijven en wat er misschien moet veranderen op basis van het nieuwe landelijke curriculum. In de workshops vertalen we de conceptkerndoelen meteen naar klas met inspirerende doorkijkjes naar de praktijk, vanuit de drie nieuwe domeinen: Communicatie, Taal en Literatuur.