Zoeken
verfijn de resultaten
This revised edition of Educational design research presents the proceedings of a seminar on educational design research organized from November 23-26, 2007, at the East China Normal University in Shanghai (PR China). The chapters are based on the presentations and the small group discussions during this seminar. Although the book does not provide a ‘how to guide’ for designing and conducting design research, the chapters have been written to reflect both the conceptual underpinning and practical aspects of the ‘what’ and ‘how’ of doing design research. They also present an insight in the specifics of design research in relation to curriculum and instructional technology.
SLO heeft in samenwerking met de vmbo-scholen van de roc's van Amsterdam, een leerlijn schrijfvaardigheid uitgezet. Deze publicatie bevat een voorbeeld van een opdrachtenlijn voor schrijven van niveau 1F naar niveau 2F van het Referentiekader taal en rekenen. Dit voorbeeld is tot stand gekomen door vier schrijfopdrachten van verschillende leerlingen te analyseren. Deze analyse geeft belangrijke informatie over wat er aan de schrijfproducten verbeterd kan worden. Hulpmiddel hierbij is een checklist die de docent kan gebruiken bij het optimaliseren van het didactische proces.