Zoeken
verfijn de resultaten
In dit boek gaan diverse ervaringsdeskundigen in op de voor- en nadelen van het gebruik van deze technologische middelen binnen bewegingsonderwijs.
Dit boek gaat over de sociale en persoonlijke ontwikkeling van de jeugdige sporter en het belang van een op jongeren afgestemde begeleiding.
Deze publicatie gaat over de legitimatie van het bewegingsonderwijs. Waarom en waartoe bewegingsonderwijs?
In dit artikel wordt stilgestaan bij Bewegen beleven en uitgewerkt naar het waarderen van bewegen.
Een beschrijving van historische gebeurtenissen vanaf 1862 (de oprichting van de KVLO) en de betekenis voor de huidige tijd.
Wil jij als leraar of vakexpert bijdragen aan het onderwijs van de toekomst? Solliciteer nu naar een plek in een van de vakvernieuwingscommissies.
Deze handreiking voor het schoolexamen hoort bij de vernieuwing die in 2007 is ingegaan in de tweede fase van het vo. Daarbij zijn de examenprogramma's voor alle vakken geglobaliseerd en zijn scholen vrij hun schoolexamen binnen de wettelijke kaders naar eigen inzicht in te richten. Aan de orde komen de positie van het vak, overeenkomsten en verschillen tussen het havo- en het vwo-programma en de verdeling van de leerstof over het centraal en het schoolexamen. Daarna worden de eindtermen toegelicht en worden suggesties gedaan voor de weging van de verschillende toetsen. Tenslotte wordt ingegaan op afstemmingsmogelijkheden met andere vakken in de tweede fase, en wordt besproken welke mogelijkheden scholen vanaf 2007 hebben om eigen onderdelen toe te voegen aan de onderdelen die in het schoolexamen wettelijk voorgeschreven zijn.