Zoeken
verfijn de resultaten
SLO onderzoekt in een meerjarige pilot op 24 scholen hoe het conceptexamenprogramma technologie en toepassing wordt ingevoerd en geïmplementeerd. Hoe ziet het programma er in de lespraktijk uit en is het haalbaar, uitvoerbaar en toetsbaar volgens docenten en leerlingen? In dit rapport zijn de resultaten van de tweede tussenmeting in leerjaar 3 vmbo-gl/tl te lezen.
SLO onderzoekt in een meerjarig pilotproject hoe het conceptexamenprogramma technologie en toepassing wordt ingevoerd en geïmplementeerd. Hoe ziet het programma er in de lespraktijk uit en is het haalbaar, uitvoerbaar en toetsbaar volgens docenten en leerlingen? In dit rapport zijn de resultaten van de derde tussenmeting in leerjaar 4 vmbo-gl/tl te lezen.
Deel A van het examenprogramma T&T betreft de algemene vaardigheden die de leerlingen in elk vak nodig hebben. Het ontwikkelen van die vaardigheden is een verantwoordelijkheid van elk vak, ook van T&T.
De eindtermen van Deel B omschrijven de denk- en werkwijzen die leerlingen zich in het vak T&T eigen dienen te maken om ze te kunnen inzetten bij het onderzoeken en ontwerpen in bèta-technische beroepen en werkzaamheden.
Loopbaanoriëntatie en -ontwikkeling vormen een belangrijk en onlosmakelijk deel van het examenprogramma T&T. Het wordt beschreven op dezelfde manier als het LOB deel van de beroepsgerichte vakken en de theoretische leerweg.