Zoeken
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 129
er wordt gezocht op talentstimuleren.nl
Dit rapport beschrijft en analyseert de huidige (2016) stand van zaken van het curriculum van de natuurwetenschappelijke vakken in po en vo. Uit deze analyse zijn knelpunten verzameld die hebben geleid tot een zevental trends. Het betreft onder ander duurzame ontwikkeling, de concept-contextbenadering, vaardigheden en (formatieve) toetsing.
9 november 2017
De doorstroming van vmbo naar vervolgopleidingen op mbo 4-niveau is al jaren een probleem. Met name in de theoretische leerweg ligt een grote nadruk op reproductieve, algemene kennis en is van enige beroepsvoorbereiding nauwelijks sprake. Vier scholen hebben geprobeerd deze leemte op te vullen. Om te komen tot een landelijk bruikbaar examenprogramma heeft de initiatiefgroep contact gezocht met SLO. In een project, waarbij het aantal betrokken scholen is uitgebreid naar twaalf, is een conceptschoolexamenvak Technologie en Toepassing (T&T) ontwikkeld. Met ingang van het schooljaar 2016-2017 is de pilot uitgebreid naar 24 scholen en wordt hij ondersteund door een onafhankelijke curriculumevaluatie. Dit rapport beschrijft de uitkomsten van de evaluatie.
31 januari 2018
Om de beroepsvoorbereiding in de doorstroming van vmbo naar vervolgopleidingen op mbo 4-niveau te verbeteren is een conceptschoolexamenvak Technologie en Toepassing (T&T) ontwikkeld. Met ingang van het schooljaar 2016-2017 is het conceptvak ingevoerd en monitort SLO dit proces door middel van een onafhankelijke curriculumevaluatie. Dit rapport beschrijft de uitkomsten van de tweede evaluatie in het schooljaar 2017-2018.
20 juni 2019
Op deze plek vind je informatie over doelen, kaders en leerplankundige ontwikkelingen rond natuur & techniek.
23 augustus 2018
Als aan het eind van het tweede leerjaar leerlingen voor een beroepsgericht programma kiezen is het niet vanzelfsprekend dat zij allemaal weten wat zij willen worden. Dat maakt in de bovenbouw van de beroepsgerichte leerwegen LOB noodzakelijk.
14 januari 2019
Elk beroepsgericht programma vmbo kent een eigen platform. Deze platforms vormen de (inhoudelijke) schakel tussen onderwijs, beroepsopleiding en beroep, hebben direct contact met docenten en organiseren bijeenkomsten.
15 januari 2019