Zoeken
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 13
De opgeleverde voorstellen zijn concepten. Resultaat van ruim 1 jaar ontwikkeling door leraren, vakexperts, curriculumexperts en advieskring.
21 november 2024
Dit rapport beschrijft en analyseert de huidige (2016) stand van zaken van het curriculum van de natuurwetenschappelijke vakken in po en vo. Uit deze analyse zijn knelpunten verzameld die hebben geleid tot een zevental trends. Het betreft onder ander duurzame ontwikkeling, de concept-contextbenadering, vaardigheden en (formatieve) toetsing.
9 november 2017
In dit document nemen we je mee in de trends op het gebied van W&T in het basisonderwijs. Wat is de huidige stand van zaken? Wat gaat goed en wat kan beter?
28 november 2022
Hier vind je een overzicht van de vakken bij oriëntatie op jezelf en de wereld in het so
8 januari 2019
SLO heeft een werkvorm ontwikkeld om met je collega’s over natuurwetenschappen in gesprek te gaan. De werkvorm is gebaseerd op de typologie van de Canadese onderzoeker Douglas Roberts.
27 januari 2020
Meer samenhang in het onderwijsaanbod kan de onderwijskwaliteit vergroten. Want samenhang maakt leerstof voor leerlingen betekenisvoller en begrijpelijker.
11 december 2018