Zoeken
verfijn de resultaten
Een handboek voor taaldidactiek over de taalontwikkeling van alle kinderen vanaf peuterleeftijd tot en met eerste graad van het secundair onderwijs.
Dit boek beschrijft de verkaveling van de taalverwerving op scholen en geeft handvatten hoe met deze verkaveling om te gaan.
Dit boek is een bundel van allerlei artikelen over meertaligheid en onderwijs.
ruim zestig verschillende werkvormen die jouw lessen dynamischer en efficiënter maken
Hoe kies, beoordeel of maak je digitaal leermateriaal waar leerlingen daadwerkelijk van leren? En hoe herken je het uit het almaar groeiende aanbod?
Het Gemeenschappelijk Europees Referentiekader biedt een gemeenschappelijke basis voor oa de uitwerking van lesprogramma’s, leerplanrichtlijnen, ...
Tijdens deze masterclass krijg je handvatten en materialen aangereikt om aan de slag te gaan met onderwijspraktijk aan de slag te gaan met spel in de kinderopvang en in de groepen 1 en 2.
In peutergroepen en onderbouwgroepen is thematisch werken al jarenlang een gangbare werkwijze. Werken met een thema wordt thematiseren als de aanpak en uitvoering van onderwerpen uit het thema een gezamenlijk, actief en dynamisch samenspel tussen de professional en de kinderen is.
Visie is de basis voor het werken met jonge kinderen. Als de visie onduidelijk is, is de kans groot dat leerkrachten wel goed onderwijs realiseren, maar onvoldoende samenhang als onderbouwteam vanuit een gezamenlijk kader aanbrengen. De kern van deze masterclass gaat over het proces en 9 inhouden (curriculum) om te komen tot visievorming met professionals jonge kind.