Zoeken
verfijn de resultaten
Op donderdag 17 november 2022 organiseren we de slotconferentie ‘Na PISA de Lente’ waarin de bouwstenen van goed leesonderwijs op de middelbare school centraal staan en de belangrijkste inzichten en opbrengsten uit het project worden gedeeld.
Ben jij benieuwd hoe je de basisvaardigheden taal van jouw leerlingen kunt versterken?
Themamiddag over lezen in het (speciaal) basisonderwijs, waarbij we inzoomen op toetsing.
Op 23 maart 2023 organiseert het Netwerk taalrijk onderwijs vo een webinar.
Deze tekst zou zomaar in de nieuwe karakteristiek van de geactualiseerde kerndoelen kunnen komen te staan. Maar wat betekent dat voor ons, als leraar, als taalcoördinator, als taalexpert? Hoe kunnen wij het taalonderwijs zo vorm geven dat het kansen biedt voor alle leerlingen?
Tijdens dit landelijk congres kom je meer te weten over de achtergrond van de actualisatie van de kerndoelen Nederlands, rekenen en wiskunde, digitale geletterdheid en burgerschap. Deze kerndoelen zijn ontwikkeld voor einde po, onderbouw vo en (v)so.
Op deze netwerkdag zetten we de conceptkerndoelen centraal, zowel in de lezingen als in de workshops. Samen gaan we in gesprek over het taalonderwijs van de toekomst en verkennen we wat hetzelfde gaat blijven en wat er misschien moet veranderen op basis van het nieuwe landelijke curriculum. In de workshops vertalen we de conceptkerndoelen meteen naar klas met inspirerende doorkijkjes naar de praktijk, vanuit de drie nieuwe domeinen: Communicatie, Taal en Literatuur.
Hoe haal je de wereld in je klas? Dit vraagt om met een andere bril naar je les kijken. Tijdens de Conferentie Talen en Wereldburgerschap van Nuffic laat je je inspireren door experts en ervaringsdeskundigen op het gebied van wereldburgerschap, meertaligheid en Engels vanaf groep 1.
Op dinsdag 3 oktober organiseert het Netwerk taalrijk onderwijs vo een webinar van 15.30-17.00 uur.
De Taalunie organiseert op 14 en 15 december een implementatieconferentie, deze keer met het thema 'Iedereen taalcompetent'. De conferentie biedt deelnemers de mogelijkheid om samen te werken aan de verdere implementatie van taalcompetentie in de onderwijspraktijk.