Zoeken
verfijn de resultaten
Twaalf leerlijnen voor zeer moeilijk lerenden met 29 bewegingsthema's. Daarbinnen worden activiteiten uitgewerkt naar vijf verschillende niveaus.
Een publicatie met dertien leerlijnen voor bewegingsonderwijs die zijn uitgewerkt voor ZMOK-klassen en ASS-leerlingen.
Een beschrijving van historische gebeurtenissen vanaf 1862 (de oprichting van de KVLO) en de betekenis voor de huidige tijd.
De vraag ‘Hoe krijg ik mijn leerlingen in het gespecialiseerd onderwijs (weer) aan het lezen?’ zal centraal staan.
Themamiddag over lezen in het (speciaal) basisonderwijs, waarbij we inzoomen op toetsing.
Deze tekst zou zomaar in de nieuwe karakteristiek van de geactualiseerde kerndoelen kunnen komen te staan. Maar wat betekent dat voor ons, als leraar, als taalcoördinator, als taalexpert? Hoe kunnen wij het taalonderwijs zo vorm geven dat het kansen biedt voor alle leerlingen?
Op vrijdag 24 maart organiseert SLO de tweede netwerkdag voor professionals die schoolteams begeleiden bij de implementatie van digitale geletterdheid in het primair onderwijs.
Tijdens dit landelijk congres kom je meer te weten over de achtergrond van de actualisatie van de kerndoelen Nederlands, rekenen en wiskunde, digitale geletterdheid en burgerschap. Deze kerndoelen zijn ontwikkeld voor einde po, onderbouw vo en (v)so.
Op deze netwerkdag zetten we de conceptkerndoelen centraal, zowel in de lezingen als in de workshops. Samen gaan we in gesprek over het taalonderwijs van de toekomst en verkennen we wat hetzelfde gaat blijven en wat er misschien moet veranderen op basis van het nieuwe landelijke curriculum. In de workshops vertalen we de conceptkerndoelen meteen naar klas met inspirerende doorkijkjes naar de praktijk, vanuit de drie nieuwe domeinen: Communicatie, Taal en Literatuur.
Om het schoolbeleid en onderwijsaanbod aan te laten sluiten bij de verduidelijkte burgerschapsopdracht, zijn producten ontwikkeld om doelgericht en in samenhang te werken aan burgerschap.