Zoeken
verfijn de resultaten
Dit rapport laat de bijdrage van wiskunde aan de economie zien en kijkt naar de toekomst.
Volgens de auteur zal het onderwijs zich moeten concentreren op reken-wiskundige kennis die complementair is aan wat deze apparaten doen.
Conclusie van dit rapport is dat er is geen aantoonbare relatie is tussen de gebruikte didactiek en de rekenvaardigheid van kinderen.
Dit rapport presenteert de visie en ambitie van de Nederlandse wiskunde op de middellange termijn.
Dit rapport bevat een inventarisatie van de stand van zaken van wiskundig-didactisch onderwijsonderzoek in Nederland,
Twaalf leerlijnen voor zeer moeilijk lerenden met 29 bewegingsthema's. Daarbinnen worden activiteiten uitgewerkt naar vijf verschillende niveaus.
Een publicatie met dertien leerlijnen voor bewegingsonderwijs die zijn uitgewerkt voor ZMOK-klassen en ASS-leerlingen.
Tijdens dit webevent praten we je bij over de actualisatie van de examenprogramma's natuurwetenschappelijke vakken.
Op 7 oktober a.s. organiseren we samen met de Universiteit van Wageningen weer een conferentie rondom Formatief evalueren 'Curriculum & Assessment: it takes the two to tango'! bij vergadercentrum Domstad in Utrecht.
Op donderdag 17 november 2022 organiseren we de slotconferentie ‘Na PISA de Lente’ waarin de bouwstenen van goed leesonderwijs op de middelbare school centraal staan en de belangrijkste inzichten en opbrengsten uit het project worden gedeeld.