Zoeken
verfijn de resultaten
SLO onderzoekt in een meerjarig pilotproject hoe het conceptexamenprogramma technologie en toepassing wordt ingevoerd en geïmplementeerd. Hoe ziet het programma er in de lespraktijk uit en is het haalbaar, uitvoerbaar en toetsbaar volgens docenten en leerlingen? In dit rapport zijn de resultaten van de derde tussenmeting in leerjaar 4 vmbo-gl/tl te lezen.
Reeks toetsvragen voor kerndomein B: Grondslagen van het
vernieuwde examenprogramma. Hiermee kun je als informaticadocent op een objectieve manier toetsen. Zo kun je meten of je leerlingen het basisniveau hebben bereikt.
Monitoronderzoek om signalen uit het land op te halen over de uitvoering van het vernieuwde examenprogramma bedrijfseconomie. Het onderzoek focust op belangrijke thema's van de vernieuwing en kijkt naar de uitvoering en uitvoerbaarheid daarvan in de praktijk en hoe leerlingen dat ervaren.
In deze publicatie richten we ons op de rol en het handelen van de leerkracht en leerlingen tijdens de eerste fase van formatief evalueren. We bieden leerkrachten, directeuren, opleiders en onderwijsadviseurs concrete handvatten om formatief evalueren effectief vanuit een leerdoelgerichte benadering in te bedden in de lespraktijk. Dit doen we door het beschrijven van onderzoek gekoppeld aan voorbeelden en concrete lesuitwerkingen.
Verkenning om meer duidelijkheid te krijgen rond een aantal vragen: wat is BI? Hoe vormt BI zich? Welke rol kan lichamelijke opvoeding (LO) en bewegingsonderwijs hierbij spelen?
De opbrengsten geven handvatten aan de ontwikkelteams die aan de slag gaan met nieuwe kerndoelen en examenprogramma’s om BI een plek te geven in het curriculum van LO.
Conceptexamenprogramma beschrijft voor wiskunde 1,2 vmbo basisberoepsgerichte leerweg domeinen, subdomeinen en eindtermen.
Conceptexamenprogramma beschrijft voor wiskunde 1,2 vmbo gemengde en theoretische leerweg domeinen, subdomeinen en eindtermen.
Conceptexamenprogramma beschrijft voor wiskunde 1,2 vmbo kaderberoepsgerichte leerweg domeinen, subdomeinen en eindtermen.
Conceptexamenprogramma beschrijft voor wiskunde 1 vmbo basisberoepsgerichte leerweg domeinen, subdomeinen en eindtermen.
Conceptexamenprogramma beschrijft voor wiskunde 1 vmbo gemengde en theoretische leerweg domeinen, subdomeinen en eindtermen.