Zoeken
verfijn de resultaten
Conclusie van dit rapport is dat er is geen aantoonbare relatie is tussen de gebruikte didactiek en de rekenvaardigheid van kinderen.
Dit rapport presenteert de visie en ambitie van de Nederlandse wiskunde op de middellange termijn.
Dit rapport bevat een inventarisatie van de stand van zaken van wiskundig-didactisch onderwijsonderzoek in Nederland,
Op donderdag 17 november 2022 organiseren we de slotconferentie ‘Na PISA de Lente’ waarin de bouwstenen van goed leesonderwijs op de middelbare school centraal staan en de belangrijkste inzichten en opbrengsten uit het project worden gedeeld.
Op 23 maart 2023 organiseert het Netwerk taalrijk onderwijs vo een webinar.
Dinsdag 12 oktober vond de eerste fysieke, landelijke bijeenkomst voor de pilotscholen van de vmbo pilotpraktijkgerichte programma’s plaats! Na een kleine 10 maanden online vragenuurtjes, scholingsmodules en landelijke bijeenkomsten konden onze collega’s van SLO eindelijk iedereen die betrokken is bij het project ontmoeten!
SLO benadrukt in de tweede kamer dat er helderheid nodig is over de actualisatie van kerndoelen in het onderwijs.
Op 6 april is er een debat geweest over de actualisatie van de kerndoelen in het curriculum.
We stellen de leraren en vakinhoudelijk experts die samen de vakvernieuwingscommissie Moderne Vreemde Talen vormen voor.