Zoeken
verfijn de resultaten
Dit proefschrift gaat over ontwerp, uitvoering en evaluatie van taalgericht reken-wiskundeonderwijs voor leerlingen met uiteenlopende taalachtergrond.
In dit rapport beschrijft de Onderwijsinspectie resultaten van een onderzoek Reken- en wiskundeonderwijs aan (potentieel) hoogpresterende leerlingen.
Wat is bij wiskundige contextopgaven het effect op de score als de representatie van de probleemsituatie verandert van tekst naar voornamelijk beeld?
In dit artikel staan vier concrete ideeën voor probleemoplossen die elke leerkracht eenvoudig kan aanpassen voor de leerlingen in de eigen groep.
Het doel van dit promotieonderzoek was inzicht te krijgen in het leeraanbod en de leerondersteuning die Nederlandse reken-wiskundemethodes bieden.
Ben jij benieuwd hoe je de basisvaardigheden rekenen-wiskunde van jouw leerlingen kunt versterken?
Veel leerkrachten maken zich zorgen over de leervorderingen in hun groep. En terecht! Twee jaar corona heeft het onderwijs geen goed gedaan. We hebben met een nieuwe werkelijkheid te maken die om een flexibele werkwijze vraagt. Formatief evalueren zou wel eens de sleutel kunnen zijn.
De 41e Panama-conferentie over reken-wiskundeonderwijs vindt plaats op donderdag 1 en vrijdag 2 juni 2023 in Woudschoten hotel- en conferentiecentrum in Zeist. Het thema: rekenen-wiskunde in verbinding.
SLO'ers Stanja Oldengarm en Marc van Zanten geven hier een presentatie over de basisvaardigheden rekenen-wiskunde.
NVvW en Platform Rekenbewust vakonderwijs organiseren op 15 juni 2023, samen met KNAG, Vecon en NVON, een conferentie over de basisvaardigheden rekenen-wiskunde in alle vakken.
SLO'er Suzanne Sjoers verzorgd hier om 15:10 uur de presentatie 'Basisvaardigheden, wat zijn het eigenlijk?'