Zoeken
verfijn de resultaten
In Portaal komen alle aspecten van het taalonderwijs in het basisonderwijs aan de orde.
Dit handboek voor begrijpend lezen in het basisonderwijs vertaalt inzichten uit wetenschappelijk onderzoek naar de dagelijkse lespraktijk.
Dit boek is een bundel van allerlei artikelen over meertaligheid en onderwijs.
Tijdschrift Taal voedt de dialoog over taalinhouden, taaldidactiek, doelen en organisatie van leren. De onafhankelijke redactie bestaat uit medewerkers en vertegenwoordigers van SLO, LOPON2 en EDventure.
Het magazine SLO Context voor primair onderwijs en die voortgezet onderwijs vielen afgelopen week op de mat bij de abonnees. Dankzij de bereidheid van leraren en schoolleiders lukte het de afgelopen maanden om de twee magazines te vullen met mooie verhalen.
Het schoolexamen goed vormgeven, je visie en ambities zichtbaar maken in je PTA en deze keuzes gezamenlijk maken. Daar werk je elk jaar weer aan.
Het stappenplan ‘Kansen voor samenhang’ voor kunstzinnige oriëntatie staat nu online.
Docent Nederlands Didy Pijpker ontwikkelde in het leernetwerk van SLO een schrijfopdracht voor haar leerlingen om ze mee te nemen in een schrijfproces.