Zoeken
verfijn de resultaten
Uitgave in het kader van het TAL-project (TAL = Tussendoelen annex Leerlijnen).
Uitgave in het kader van het TAL-project (TAL = Tussendoelen Annex Leerlijnen).
Dit boek biedt (aanstaande) docenten Nederlands een handreiking voor de vormgeving van hun onderwijs.
De mondelinge vaardigheid bij kinderen bevorderen, wil je als leerkracht graag. Hoe doe je dat dan? SLO'er Mariëtte Hoogeveen vertelt samen met Marleen van der Lubbe over de didactische handreiking die SLO met het werkveld ontwikkelde.
Modellen zijn voor economen onmisbaar, in de beleidspraktijk, maar ook in de klas. Ze kunnen worden ingezet om de economische werkelijkheid (vereenvoudigd) te beschrijven en te analyseren. Modellen kunnen behalve theoretisch gegeven zijn natuurlijk ook zelf ontwikkeld worden. Hoe kun je als docent je leerlingen deze vaardigheid en denkwijze aanleren? In dit artikel wil ik aan de hand van de modelleercyclus, zoals toegepast bij het schoolvak natuurkunde, laten zien hoe je modelleren systematisch kunt aanleren voor economie.