Zoeken
verfijn de resultaten
In deze les formuleren leerlingen en leraar succescriteria door te kijken naar authentiek werk, een bouwtekening van internet.
Voorbeelduitwerkingen van de gespreksleidraad voor een PTA voor Tehatex havo/vwo.
Voorbeelduitwerkingen van de gespreksleidraad voor een PTA voor beeldende vorming vmbo.
Een gespreksleidraad voor het opstellen van een PTA voor het vak beeldende vorming vmbo.
Samen ontdekken welke misconcepties jullie als team hebben over formatief evalueren (FE) en hoe die het implementeren van FE in de weg kunnen staan.
In deze lesuitwerking vindt de feedbackronde plaats na elk blokje. De docent gebruikt hierbij een feedbackstempel. Leerlingen verwerken deze feedback direct bij het volgende blokje.
Feedback heeft zo direct een plek om te landen (feedbackcyclus).
In dit lesvoorbeeld gebruikt de leraar hexogonen om na behandeling van de opstand van de Nederlanden tegen Spanje zichtbaar te maken welke verbanden leerlingen kunnen leggen.
Nicoline Tammes, leerkracht van groep 3 op IKC de Bosmark, geeft haar meetkundelessen formatief vorm. In deze beschrijving laten we zien hoe de les eruitziet, welke keuzes zij maakt en wat het effect op de leerlingen is.