Zoeken
verfijn de resultaten
This revised edition of Educational design research presents the proceedings of a seminar on educational design research organized from November 23-26, 2007, at the East China Normal University in Shanghai (PR China). The chapters are based on the presentations and the small group discussions during this seminar. Although the book does not provide a ‘how to guide’ for designing and conducting design research, the chapters have been written to reflect both the conceptual underpinning and practical aspects of the ‘what’ and ‘how’ of doing design research. They also present an insight in the specifics of design research in relation to curriculum and instructional technology.
Educational design research part B contains 51 illustrative cases to accompany part A of the publication. The cases are meant as examples from which graduate students and researchers should be able to learn how to design and conduct a project utilizing EDR as the research approach or design.
Een curriculum is een plan voor het leren. De begrippen 'curriculum' en 'leerplan' betekenen hetzelfde en zijn dus uitwisselbaar. Het ontwikkelen van een curriculum verloopt op een cyclische manier met als kernactiviteiten: analyse, ontwerp en evaluatie. Vaak heb je meerdere cycli nodig om op een sterk curriculum uit te komen.
Deze pagina biedt inzicht in wat we doen aan trendanalyses en waar je de belangrijkste curriculaire ontwikkelingen en uitdagingen rond vakken en generieke inhoudelijke thema's kunt vinden.