Zoeken
verfijn de resultaten
Vraag de leerlingen de leerdriehoek in te vullen en in te leveren aan het einde van de les. Loop door de klas en besteed aandacht aan het specifiek onder woorden brengen en precies formuleren van vragen en leeropbrengsten
Vraag de leerlingen de reflectiepagina (A3-poster) die je op hebt gehangen met post-its vullen. Deze activiteit is klassikaal en in groepjes uitvoerbaar
Gebruikmaken van bewijs van leren om in te spelen op wat leerlingen nodig hebben.
Het programma van toetsing en afsluiting (PTA) in het vmbo. Wat moet en wat mag van Stichting Platforms vmbo
Instructiekaarten: In gesprek met collega's over visie op leren en formatief evalueren
Met deze werkvorm verhelder je als team in hoeverre de verschillende onderdelen van jullie plan van aanpak met elkaar verbonden zijn. Niet op papier, maar met elkaar in één ruimte.
In deze vragenlijst staan vragen over hoe jij het lesgeven van jouw leraar bij een bepaald vak ervaart. Er zijn geen goede of foute antwoorden. We willen vooral weten wat jij denkt, vindt en ervaart. Wellicht dat je sommige vragen of woorden niet goed begrijpt. Je leraar legt het je graag uit.