Zoeken
verfijn de resultaten
Een nadere, uitgebreide toelichting op de eindtermen geschiedenis voor havo en vwo. Een interpretatie die niet bindend is.
Voorbeelden van de verdeling van de lesstof geschiedenis in de bovenbouw havo/vwo.
Leerlingen gaan met elkaar na wat de succescriteria zijn om tot een uitslag van een ruimtefiguur te komen. Vervolgens maken zij zelf een uitslag van een ruimtefiguur.
In dit document vind je een intervisiewerkvorm om met collega’s binnen de school/scholen intervisie te organiseren over de aanpak om formatief evalueren een structurele plek te geven.
Voorbeelduitwerkingen van de gespreksleidraad voor een PTA voor geschiedenis vmbo.
Een gespreksleidraad voor het opstellen van een PTA voor het vak geschiedenis vmbo.
Deze werkvorm is een hulpmiddel voor leraren om na te gaan welke vervolgacties in fase 5 (HOE) je kunt inzetten passend bij het in fase 3 geanalyseerde probleem (WAT). De werkvorm laat je nadenken over WAT precies het leerprobleem is bij jouw leerling(en) in jouw les en HOE jij daar dan met een passende vervolgstap op kunt inspelen (fase 5).