Zoeken
verfijn de resultaten
Powerpoint webinar 7 juli 2021 Werken met leerroutes passend perspectieven in en na coronatijd
Lesgeven in begrijpend lezen kun je op verschillende manieren verbeteren. Deze praktijkkaart sluit aan bij de interventie begrijpend lezen van de NPO-menukaart en gaat in op de vraag: hoe maak je inzetten op technieken voor begrijpend lezen een effectieve interventie voor je leesonderwijs? De praktijkkaart beschrijft beknopt drie inzichten die je daarbij helpen.
Voorbeeld van een lessenserie over pandemieën in het heden en verleden als voorbeeld hoe je kunt werken met de leerdoelenkaarten 10-14.
In dit lesvoorbeeld beschrijven we hoe Nicoline Tammes, leerkracht groep 3 van IKC de Bosmark in Dinxperlo, in haar leesles aan de slag gaat met formatief evalueren, welke keuzes zij maakt en welke effecten dit op haar handelen en dat van de leerlingen heeft.
SLO heeft een leermiddelenanalyse gedaan voor een aantal thema’s die actueel zijn voor het vak Nederlands. Een van deze thema’s is het creatief omgaan of experimenteren met taal.
SLO heeft een leermiddelenanalyse gedaan voor een aantal thema’s die actueel zijn voor het vak Nederlands. Een van deze thema’s is kennis over taal en taalverschijnselen, terug te zien in vakspecifieke begrippen daarover.
SLO heeft een leermiddelenanalyse gedaan voor een aantal thema’s die actueel zijn voor het vak Nederlands. Een van deze thema’s is de ontwikkeling van schrijfvaardigheid.
Brief aan de Tweede Kamer met aandachtspunten van SLO voor een masterplan basisvaardigheden.
SLO heeft voor het compacten richtlijnen ontwikkeld en deze uitgewerkt in compactingprogramma's bij reken- en taalmethodes.