Zoeken
verfijn de resultaten
Ontwikkeling van een formatief beoordelingsinstrument om de behoefte van studenten aan corrigerende acties in de natuurkunde te bepalen: het functionele begripsniveau van studenten identificeren. In het natuurkundeonderwijs geven de meeste leraren hun leerlingen feedback op hun probleemoplossingen door middel van cijfers op schriftelijke toetsen. Het geven van dit type feedback na een summatieve toets komt niet tegemoet aan de behoefte van veel leerlingen om hun probleemoplossing te verbeteren. In dit artikel beschrijven we de ontwikkeling van een formatief beoordelingsinstrument waarmee docenten zinvolle, actiegerichte feedback kunnen geven op de prestaties van leerlingen op schriftelijke toetsen.
Het huidige eindexamenprogramma voor het vmbo is al 25 jaar oud. Het nieuwe conceptprogramma betekent een grote verandering.
In dit artikel gaan we inhoudelijk de diepte in over de actualisatie van natuurkunde: hoe zien de examenprogramma's er uit? En wat is er veranderd?
In dit artikel vertellen curriculumontwikkelaars van SLO en de vakvernieuwingscommissie over de conceptexamenprogramma’s biologie en scheikunde.
Aardrijkskunde heeft zowel kerndoelen voor mens & maatschappij als bij mens & natuur. In dit artikel wordt ingegaan hoe die kerndoelen eruitzien.
Lees hier het artikel uit vakblad NVOX waarin de nieuwe conceptexamenprogramma’s van deze vakken centraal staan.
Door taal- en zaakvakken op de juiste manier aan elkaar te verbinden, kun je bijdragen aan een verbetering van de basisvaardigheden.