Zoeken
verfijn de resultaten
In het Protocol Ernstige RekenWiskunde-problemen en Dyscalculie, wordt het rekengesprek genoemd als instrument bij leerlingen met geringe rekenproblemen. Wat is eigenlijk een reken(werk)gesprek? Bij wie pas je het reken(werk)gesprek toe, en hoe werkt het? En . . . is het werkelijk een probaat middel voor leerlingen die vastlopen bij geringe rekenproblemen?
De rekenmethode geeft vaak suggesties voor verwerking op meerdere niveaus. Wat kun je als leerkracht zelf doen om je onderwijs nog beter af te stemmen op de behoeften van je leerlingen? Hoe kun je differentiatie in het rekenonderwijs aanpakken?
Powerpoint webinar 7 juli 2021 Werken met leerroutes passend perspectieven in en na coronatijd
Dit Word document behoort bij de publicatie: Checklist Verantwoord kiezen voor fundamenteel rekenniveau 1F.
Om te komen tot breed gedragen beleid, met gedeelde prioriteiten, is het goed om als team uitgebreid met elkaar in gesprek te gaan over het eigen reken- en wiskundeonderwijs. Het prioriteitenspel biedt daarvoor een werkvorm .
Dit vergelijkingsdocument hoort bij de conceptexamenprogramma's wiskunde vmbo.
Het ministerie heeft van de werkgroep het eindrapport met daarin de adviezen van de werkgroep ontvangen. In een eerste reactie heeft het ministerie laten weten dat de voorgestelde vakkenstructuur zeer toepasbaar lijkt in de praktijk. De aanbevelingen van de werkgroep wat betreft de ruimte voor de verschillende wiskundevakken moeten nu gewogen worden in het geheel van het vakkenpakket voor havo en vwo. Naast de vakkenstructuur wiskunde zijn er nog enkele andere open eindjes bij andere vak(gebied)en die een plek in het geheel dienen te krijgen.