Zoeken
verfijn de resultaten
In de handreiking Rijke gesprekken lees je wat voor gesprekken de taal-, denk- en kennisontwikkeling van leerlingen stimuleren en hoe je ze meeneemt in je onderwijs. Ook lees je wat dat vraagt van jou als leraar en van je leerlingen. In de twee bijbehorende voorbeeldmatige lessenseries staan rijke gesprekken centraal.
In dit nieuwsbericht lees je de reactie van SLO op De Staat van het Onderwijs 2024
Op weg naar een actueel bovenbouwcurriculum: conceptexamenprogramma’s vmbo, havo en vwo gepubliceerd
We hebben 61 conceptexamenprogramma’s + bijbehorende toelichtingsdocumentengepubliceerd: belangrijke eerste stap op weg naar een actueel curriculum.
De afgelopen tijd heeft SLO in samenwerking met Sprong Vooruit hard gewerkt aan de actualisatie van de conceptkerndoelen voor Nederlandse Gebarentaal.
Wil je weten hoe je taalonderwijs ervoor staat? Of je onderwijs in rekenen-wiskunde? Gebruik dan met je team de Teamgids basisvaardigheden taal of rekenen-wiskunde en kijk hoe je een verbeterslag kunt maken.
Vandaag publiceren we de functionele kerndoelen voor Nederlands en rekenen en wiskunde (definitief concept).
Beproef conceptexamenprogramma’s bovenbouw vo. Voor scholen is subsidie beschikbaar; deze is tussen 3 en 28 februari 2025 nog aan te vragen.
Definitieve conceptkerndoelen Nederlands en rekenen en wiskunde gepubliceerd: "Deze stap brengt ons dichter bij een actueel curriculum."
17 april herziene kerndoelen Nederlands en rekenen en wiskunde en herziene functionele kerndoelen Nederlands en rekenen en wiskunde gepubliceerd
Schoolleiders spelen een cruciale rol in curriculumontwikkeling. Op 26 mei in Utrecht organiseert AVS, in samenwerking met SLO, een bijeenkomst om schoolleiders te ondersteunen bij het vertalen van geactualiseerde kerndoelen naar passend onderwijs.