Zoeken
verfijn de resultaten
Deze analyse beschrijft de problemen en uitdagingen van het leergebied mens en maatschappij.
In de vakspecifieke trendanalyse Nederlands beschrijven we periodiek de belangrijkste ontwikkelingen en knelpunten in het curriculum van Nederlands voor po, vo en (v)so.
In deze trendanalyse schetsen we enkele ontwikkelingen die een rol spelen bij het ontwerpen van een landelijke leerplankader voor burgerschapsonderwijs.
Welke ontwikkelingen verdienen een plek in het curriculum en welke
uitdagingen zijn er? Dat bespraken curriculumontwikkelaars van SLO met een brede set aan stakeholders.
Leerlingen gaan met elkaar na wat de succescriteria zijn om tot een uitslag van een ruimtefiguur te komen. Vervolgens maken zij zelf een uitslag van een ruimtefiguur.
In dit document vind je een intervisiewerkvorm om met collega’s binnen de school/scholen intervisie te organiseren over de aanpak om formatief evalueren een structurele plek te geven.
In deze notitie beschrijven we aan de hand van problemen in de huidige examenprogramma’s een aantal kansen voor de vernieuwing van de vakken biologie, nask1 en nask2.
Voorbeelduitwerkingen van de gespreksleidraad voor een PTA voor geschiedenis vmbo.
Een gespreksleidraad voor het opstellen van een PTA voor het vak geschiedenis vmbo.