Zoeken
verfijn de resultaten
In het overzicht van de opdrachten in de bank is aangegeven:
- voor welk leerjaar ze ontwikkeld zijn
- wat voor type opdrachtgever het betreft
- welke competenties erin aan de orde komen
- in welke bètawereld(en) de opdracht zich afspeelt
- welke opdrachten met name geschikt zijn als aanloopopdracht (begin leerjaar 3)
- welke opdrachten ontwikkeld zijn als eindopdracht met keuzes voor lln
De Dansapedia was onderdeel van de opgeheven website Danstijd.slo.nl. Om de inhoud toch beschikbaar te houden voor docenten (en hun leerlingen), is er voor gekozen om hiervan een pdf te maken. De Dansapedia bevat 600 items met betrekking tot dansbegrippen, danssoorten en personen (choreografen, dansers, danseressen, gezelschappen).
Het Christelijk Lyceum in Apeldoorn werkt volgens de principes van formatief evalueren. Het is een succes. Volgens de leerlingen sluipt wat je moet leren gewoon je hersenen binnen. Hoe is de school ertoe gekomen en wat draagt bij aan het welslagen tot nu toe?
Leerlingen schrijven een Valentine’s Day card. Ze ontvangen
feedback en verwerken dat bij het afmaken van de card en ze
verwerken die feedback in een vervolgtaak naar keuze.
Leerlingen leren hoeken herkennen en ermee rekenen in verschillende vlakke figuren. Via diagnostische opgaven gaan leerlingen na wat passende vervolgstappen zijn en wat ze daarbij nodig hebben.
Aan de hand van dit document kun je als vaksectie met elkaar in gesprek gaan over het opzetten of verbeteren van het PTA Nederlands.