Zoeken
verfijn de resultaten
Wil jij als leraar of vakexpert bijdragen aan het onderwijs van de toekomst? Solliciteer nu naar een plek in een van de vakvernieuwingscommissies.
Hoe geef je vaardigheden een plek in het landelijke curriculum? Een nieuwe categorisering in soorten vaardigheden met vijf hoofdcategorieën.
In NVOX 4 staat een artikel over de actualisatie van de examenprogramma’s biologie en scheikunde: wat zijn de belangrijkste veranderingen?
16 april waren we bij elkaar met de leraren wiskunde en de schoolleiders van de negen vmbo-scholen. Tijdens deze bijeenkomst maakten we de balans op.
Ontdek welke scholen komend schooljaar starten met het beproeven van de conceptexamenprogramma’s van avo-vakken in bovenbouw vmbo, havo vwo.
We zorgen ervoor dat het landelijk curriculum straks niet alleen actueel is, maar ook blijft.
Voor de ontwikkelaars van het nieuwe curriculum voor de bovenbouw van het vo is een tijdsbegrenzing per vak nodig om overladenheid te voorkomen.
Proeftuin examens 2.0 is een samenwerkingsproject tussen Kennisnet, Cito en SLO. Per vak wordt een koppeling gelegd tussen examenvragen, de syllabus van het examenprogramma en lesmethoden. De koppeling van die gegevens wordt in de praktijk op zijn merites beoordeeld en geoptimaliseerd om makkelijker maatwerk te bieden aan leerlingen.
Dit is een bewaarnummer vol met kennis over en praktijken van formatief evalueren. Leraren, schoolleiders en begeleiders van de leernetwerken ‘Formatief evalueren’ bundelden theorieën, voorbeelden, instrumenten en hulpmiddelen om jou als leraar en schoolleider handvatten te geven om werk te maken van formatief evalueren.