Zoeken
verfijn de resultaten
Gisteren was de startdag voor alle leden van de vakvernieuwingscommissies informatica en maatschappijkunde en maatschappijwetenschappen.
We zorgen ervoor dat het landelijk curriculum straks niet alleen actueel is, maar ook blijft.
Op 16 en 30 oktober krijgen bovenbouwleerlingen én recent geslaagden (vmbo, havo en vwo) de kans om mee te denken over het landelijke curriculum.
SLO vervult vanaf januari 2026 een consulterende rol bij het Expertisepunt digitale geletterdheid (EPDG)
De kerndoelen vertalen naar je eigen onderwijs. Houd jij je hier al mee bezig?
Proeftuin examens 2.0 is een samenwerkingsproject tussen Kennisnet, Cito en SLO. Per vak wordt een koppeling gelegd tussen examenvragen, de syllabus van het examenprogramma en lesmethoden. De koppeling van die gegevens wordt in de praktijk op zijn merites beoordeeld en geoptimaliseerd om makkelijker maatwerk te bieden aan leerlingen.
Dit is een bewaarnummer vol met kennis over en praktijken van formatief evalueren. Leraren, schoolleiders en begeleiders van de leernetwerken ‘Formatief evalueren’ bundelden theorieën, voorbeelden, instrumenten en hulpmiddelen om jou als leraar en schoolleider handvatten te geven om werk te maken van formatief evalueren.
Sociale ongelijkheid kent een nieuwe ingrediënt: kinderen van hoger
opgeleiden krijgen thuis meer digitale vaardigheden mee. Zo nemen zij
een voorsprong op leeftijdsgenoten met lager opgeleide ouders. Besteed daarom gerichte aandacht aan deze vaardigheden
In deze podcast spreekt strategisch adviseur digitale geletterdheid Remco Pijpers bij Kennisnet met SLO'er Allard Strijker en Maaike Heitink van de Universiteit Twente.
In het najaar van 2019 besluit de Tweede Kamer over de vraag of digitale geletterdheid een vaste plek krijgt in het curriculum. Dat roept vragen op als: hoe meten we digitale geletterdheid bij leerlingen en wanneer zijn leerlingen digitaal geletterd?