Zoeken
verfijn de resultaten
Een mijlpaal in de afstemming tussen po, vo en de kennisbases van de lerarenopleidingen: de samenwerking tussen SLO en 10voordeleraar.
Werken vanuit hoge verwachtingen bij rekenen en wiskunde
SLO geeft je in zes uitgaves handvatten om de aanbevelingen uit de leidraad van de NRO toe te passen op je reken- en wiskundeonderwijs. Zo zorg je voor uitdagende reken- en wiskundelessen voor elke leerling. De eerste twee uitgaves zijn nu gepubliceerd.
Op 30 mei 2024 is het advies implementatie kerndoelen van SLO aangeboden aan OCW. Lees hier de kern van het advies.
Wil je weten hoe je taalonderwijs ervoor staat? Of je onderwijs in rekenen-wiskunde? Gebruik dan met je team de Teamgids basisvaardigheden taal of rekenen-wiskunde en kijk hoe je een verbeterslag kunt maken.
Leerprestaties kunnen positief of negatief beïnvloed worden door de verwachtingen die je als leerkracht, vaak onbewust, van leerlingen hebt.
De opgeleverde voorstellen zijn concepten. Resultaat van ruim 1 jaar ontwikkeling door leraren, vakexperts, curriculumexperts en advieskring.
Uit onderzoeken blijkt, dat de rekenprestaties in Nederland hetzelfde zijn gebleven t.o.v. 2019.
Definitieve conceptkerndoelen Nederlands en rekenen en wiskunde gepubliceerd: "Deze stap brengt ons dichter bij een actueel curriculum."
Sinds 16 juni is het Kwaliteitskader Taal voor Leermiddelen beschikbaar voor scholen en educatieve uitgevers.
We zorgen ervoor dat het landelijk curriculum straks niet alleen actueel is, maar ook blijft.