Zoeken
verfijn de resultaten
Leerlingen ervaren een drempel bij de overgang van po naar vo, van rekenen naar wiskunde. Voor een soepele doorstroom is het belangrijk aandacht te hebben voor overeenkomsten en verschillen.
Deze handreiking bevat praktijkvoorbeelden naar mogelijke onderwijsactiviteiten bij de conceptkerndoelen van het leergebied Nederlands.
Adviezen over didactiek, samenhang, toetsing en organisatie om de basisvaardigheden taal-Nederlands te versterken.
Wil je aan de slag om de basisvaardigheden rekenen en wiskunde van je leerlingen te versterken? Hieronder vind je adviezen over didactiek, samenhang, toetsing en organisatie.
Deze Profielschets Taalontwikkelingsstoornis (TOS) is gericht op leerlingen met een specifieke beperking en is toegespitst op taalontwikkelingsstoornissen. De bedoeling van deze profielschets is om een bijdrage te leveren aan het vormgeven van passend onderwijs voor TOS leerlingen.
Download het SLO-congres 2025 programmaboekje en ontdek de verschillende sessies.
De maatschappij is constant in beweging. De inhoud van het onderwijs moet blijven aansluiten op die veranderingen. Een actueel en concreet curriculum helpt leerlingen zich goed voor te bereiden op hun toekomst.