Zoeken
verfijn de resultaten
De opgeleverde voorstellen zijn concepten. Resultaat van ruim 1 jaar ontwikkeling door leraren, vakexperts, curriculumexperts en advieskring.
Brons voor Nederland tijdens International Junior Science Olympiad 2024 in Boekarest, Roemenië.
Definitieve conceptkerndoelen Nederlands en rekenen en wiskunde gepubliceerd: "Deze stap brengt ons dichter bij een actueel curriculum."
Doe mee: fase van beproeven conceptkerndoelen mens en natuur, mens en maatschappij, kunst en cultuur, bewegen en sport en moderne vreemde talen
Hoe geef je vaardigheden een plek in het landelijke curriculum? Een nieuwe categorisering in soorten vaardigheden met vijf hoofdcategorieën.
17 april herziene kerndoelen Nederlands en rekenen en wiskunde en herziene functionele kerndoelen Nederlands en rekenen en wiskunde gepubliceerd
Schoolleiders spelen een cruciale rol in curriculumontwikkeling. Op 26 mei in Utrecht organiseert AVS, in samenwerking met SLO, een bijeenkomst om schoolleiders te ondersteunen bij het vertalen van geactualiseerde kerndoelen naar passend onderwijs.
Proeftuin examens 2.0 is een samenwerkingsproject tussen Kennisnet, Cito en SLO. Per vak wordt een koppeling gelegd tussen examenvragen, de syllabus van het examenprogramma en lesmethoden. De koppeling van die gegevens wordt in de praktijk op zijn merites beoordeeld en geoptimaliseerd om makkelijker maatwerk te bieden aan leerlingen.
Dit is een bewaarnummer vol met kennis over en praktijken van formatief evalueren. Leraren, schoolleiders en begeleiders van de leernetwerken ‘Formatief evalueren’ bundelden theorieën, voorbeelden, instrumenten en hulpmiddelen om jou als leraar en schoolleider handvatten te geven om werk te maken van formatief evalueren.
Vijf jaar geleden zijn de nieuwe examenprogramma’s voor natuurwetenschappelijke vakken ingevoerd. Hoe is de tussenstand? ‘Het gaat met kleine stapjes, maar wel in de juiste richting.’