Zoeken
verfijn de resultaten
17 april herziene kerndoelen Nederlands en rekenen en wiskunde en herziene functionele kerndoelen Nederlands en rekenen en wiskunde gepubliceerd
De definitieve conceptkerndoelen burgerschap en digitale geletterdheid zijn vandaag gepubliceerd.
We zorgen ervoor dat het landelijk curriculum straks niet alleen actueel is, maar ook blijft.
SLO vervult vanaf januari 2026 een consulterende rol bij het Expertisepunt digitale geletterdheid (EPDG)
Op woensdag 5 november spreekt Arthur Bakker in zijn oratie over ‘Curriculum en didactiek in actie’.
In het voorjaar van 2026 presenteren we tijdens drie landelijke bijeenkomsten de eerste concept-leerlijnen voor Nederlands en rekenen en wiskunde. Denk mee en geef je mening!
Proeftuin examens 2.0 is een samenwerkingsproject tussen Kennisnet, Cito en SLO. Per vak wordt een koppeling gelegd tussen examenvragen, de syllabus van het examenprogramma en lesmethoden. De koppeling van die gegevens wordt in de praktijk op zijn merites beoordeeld en geoptimaliseerd om makkelijker maatwerk te bieden aan leerlingen.
Dit is een bewaarnummer vol met kennis over en praktijken van formatief evalueren. Leraren, schoolleiders en begeleiders van de leernetwerken ‘Formatief evalueren’ bundelden theorieën, voorbeelden, instrumenten en hulpmiddelen om jou als leraar en schoolleider handvatten te geven om werk te maken van formatief evalueren.
Vijf jaar geleden zijn de nieuwe examenprogramma’s voor natuurwetenschappelijke vakken ingevoerd. Hoe is de tussenstand? ‘Het gaat met kleine stapjes, maar wel in de juiste richting.’
Sociale ongelijkheid kent een nieuwe ingrediënt: kinderen van hoger
opgeleiden krijgen thuis meer digitale vaardigheden mee. Zo nemen zij
een voorsprong op leeftijdsgenoten met lager opgeleide ouders. Besteed daarom gerichte aandacht aan deze vaardigheden