Zoeken
verfijn de resultaten
Domeinomschrijving in opdracht van de Onderwijsinspectie voor peilingsonderzoek. Brengt het beoogde en uitgevoerde curriculum in kaart en geeft een kader voor het meten van het gerealiseerde curriculum digitale geletterdheid in onderbouw vo.
Conceptkerndoelen digitale geletterdheid, inclusief toelichtingsdocument.
Startnotitie voor de actualisatie kerndoelen Engels en Nederlands als vreemde taal voor St. Eustatius en Saba
Startnotitie voor de actualisatie kerndoelen Papiamentu en
Nederlands voor Bonaire
Initial memorandum English and Dutch as a foreign language on Sint Eustatius and Saba.
Deze handreiking voor het schoolexamen hoort bij de vernieuwing die in 2007 is ingegaan in de tweede fase van het vo. Daarbij zijn de examenprogramma's voor alle vakken geglobaliseerd en zijn scholen vrij hun schoolexamen binnen de wettelijke kaders naar eigen inzicht in te richten. Aan de orde komen de positie van het vak, overeenkomsten en verschillen tussen het havo- en het vwo-programma en de verdeling van de leerstof over het CE en het SE. Daarna worden de eindtermen toegelicht en worden suggesties gedaan voor de weging van de verschillende toetsen. Tenslotte wordt ingegaan op afstemmingsmogelijkheden met andere vakken in de tweede fase, en wordt besproken welke mogelijkheden scholen vanaf 2007 hebben om eigen onderdelen toe te voegen aan de onderdelen die in het schoolexamen wettelijk voorgeschreven zijn.
Beschrijft de relevante en actuele ontwikkelingen voor bewegen en sport in de bovenbouw van het voortgezet onderwijs en het voortgezet speciaal onderwijs.
Beschrijft de relevante en actuele ontwikkelingen voor mens en maatschappij in de bovenbouw van het voortgezet onderwijs en het voortgezet speciaal onderwijs.