Zoeken
verfijn de resultaten
In dit artikel gaan we inhoudelijk de diepte in over de actualisatie van natuurkunde: hoe zien de examenprogramma's er uit? En wat is er veranderd?
In dit artikel kijken Koen Dogterom en Han Noordink naar de plek van burgerschap en digitale geletterdheid in de conceptexamenprogramma’s.
In dit artikel vertellen curriculumontwikkelaars van SLO en de vakvernieuwingscommissie over de conceptexamenprogramma’s biologie en scheikunde.
In de conceptkerndoelen Nederlands is hernieuwde belangstelling voor verhaaltechnieken in verhalen.
De conceptkerndoelen digitale geletterdheid en burgerschap zijn opgeleverd in maart 2024. Wat betekenen deze conceptkerndoelen in de praktijk?
Curriculumexpert Nataša Grgurina en docent Marloes Nieuweboer vertellen waarom het zo belangrijk is dat leerlingen digitaal geletterd worden.
In november zijn de conceptkerndoelen van bewegen en sport gepubliceerd. Kerndoelenteam bewegen en sport vertelt.
In gesprek over de samenwerking tussen het kerndoelenteam bewegen en sport en de advieskring bij de totstandkoming van de conceptkerndoelen.
In de ICC-gids 2024 wat je als leraar van kunt verwachten van de nieuwe kerndoelen.
Gerdineke van Silfhout, programmamanager bij SLO, neemt je mee in de actualisatie van de examenprogramma’s.