Zoeken
verfijn de resultaten
In deze handreiking komen wetenschappelijke inzichten, praktijkvoorbeelden en tips samen die kunnen helpen bij het vormen van een integraal beeld van de leerling.
Het Burgerkaartenspel is een instrument dat scholen kan helpen rond het thema Burgerschap goede vragen te stellen. Hoe geef je vorm aan burgerschap op jouw school? Hoe zorg je ervoor dat je aan de nieuwe eisen van de wet en de Inspectie voldoet? Het burgerkaartenspel zet je aan het denken over de doelen die je als school of als schoolorganisatie wilt nastreven, maar ook over de leeractiviteiten, lessen en leerlijnen die je wilt opzetten, uitvoeren en evalueren.
Deze publicatie bevat bouwstenen die door het ontwikkelteam Burgerschap zijn opgeleverd. Ze zijn het eindproduct van het programma Curriculum.nu. SLO heeft daaruit een selectie gemaakt. Deze zeven bouwstenen bevatten de kern van burgerschap en sluiten aan bij de wettelijke burgerschapsopdracht. Het volledige leerplanvoorstel met de visie en elf bouwstenen vind je op: curriculum.nu/voorstellen/burgerschap
Voorbeeld van een lessenserie over pandemieën in het heden en verleden als voorbeeld hoe je kunt werken met de leerdoelenkaarten 10-14.
Het ministerie van OCW heeft SLO de opdracht gegeven om te komen tot een adequaat advies ten aanzien van de vakkenstructuur kunstvakken in het voortgezet onderwijs.