Zoeken
verfijn de resultaten
Achter de schermen werken het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW) en SLO samen aan een systematische aanpak voor het periodiek onderhouden van het curriculum.
Met de oplevering van 61 conceptexamenprogramma’s is de eerste stap in de actualisatie van het bovenbouwcurriculum gezet. Leraren wiskunde, Nederlands, Friese taal en cultuur, moderne vreemde talen, klassieke talen en maatschappijleer kunnen in hun klas al nieuwe onderdelen uitproberen.
Met concrete en actuele kerndoelen zorgen we dat leerlingen beter voorbereid zijn op hun volgende stap in het onderwijs. Ze ontwikkelen vaardigheden die ze nu en later als volwassene nodig hebben om actief mee te doen in de samenleving.
De conceptkerndoelen van alle leergebieden zijn inmiddels opgeleverd. Wat verandert er zoal? Hoe kun jij je voorbereiden op de komst van toekomstige nieuwe kerndoelen?
Bij het actualiseren van kerndoelen en examenprogramma’s komt veel kijken
Achter de schermen werken het ministerie van OCW en SLO al een tijdje samen aan een systematische aanpak voor het periodiek onderhouden van het curriculum. Waarom is dit belangrijk en hoe ziet dit er in de toekomst uit? Fleur van de Gevel en Suzan van Dieren geven uitleg.
Lees meer over de start van de vakvernieuwingscommissie en de uitdagingen waar zij voor staan in het artikel uit LO magazine.
In oktober zijn de conceptexamenprogramma’s voor Fries, Nederlands en de negen moderne vreemde talen gepubliceerd.
Dit vierde en laatste artikel uit de serie gaat in op de drie subdomeinen sociaal, politiek en rechtvaardig handelen binnen het vak maatschappijleer