Zoeken
verfijn de resultaten
Teamgids meertaligheid voor het primair onderwijs. Door praktische activiteiten ontdek je met je team hoe je de kracht van meertaligheid effectief inzet op school.
Een aanpak van cyclisch curriculumonderhoud werkt alleen als we goed zicht hebben op wat er in de klas écht gebeurt. Hoe zorgen we daarvoor?
SLO onderzocht, in opdracht van het ministerie van OCW, de
invloed van de actualisatie van de examenprogramma’s maatschappijleer op de actualisatie van de keuzevakken maatschappijkunde en maatschappijwetenschappen.
Dit vooronderzoek adviseert OCW of het ontwerpen van een examenprogramma digitale geletterdheid nodig is om essentiële inhouden van digitale geletterdheid te beleggen in de bovenbouw. Daarnaast adviseert dit vooronderzoek over de actualisatie van het examenprogramma informatica.
De startnotitie beschrijft de relevante en actuele ontwikkelingen voor maatschappijkunde en maatschappijwetenschappen in de bovenbouw van het voortgezet onderwijs en vormt het uitgangspunt van de actualisatie van de examenprogramma's.