Zoeken
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 83
Een hulpmiddel om de 'dubbel bijzondere leerling' te zien, horen, begrijpen en ondersteunen.
10 februari 2022
Een hulpmiddel om de talenten van jonge kinderen te zien en te stimuleren.
10 februari 2022
Een hulpmiddel om jouw talenten verder te ontwikkelen. Versie primair onderwijs.
10 februari 2022
Een hulpmiddel om je talenten verder te ontwikkelen. Versie voortgezet onderwijs.
10 februari 2022
SLO biedt OCW aanvullend advies voor het GO: wat extra nodig is om de kerndoelen zorgvuldig en tegelijk met het regulier onderwijs te implementeren.
11 september 2025
De minimumdoelen/fundamentele doelen rekenen-wiskunde sluiten aan bij de referentieniveaus die voor het basisonderwijs recent zijn ontwikkeld. In opdracht van het ministerie van OCW heeft de commissie Meijerink (2008) referentieniveaus geformuleerd voor taal en rekenen voor de overgangen van de verschillende schooltypes. Dit met als doel de drempels tussen verschillende schooltypes te slechten en de kwaliteit van de leeropbrengsten te verhogen. Voor einde basisonderwijs zijn voor rekenen-wiskunde twee referentieniveaus geformuleerd: 1F, het Fundamenteel niveau en 1S, het Streefniveau. 1F is het niveau dat alle kinderen in principe aan het eind van de basisschool moeten kunnen bereiken. Doorgaans betreft dit leerlingen die na de basisschool naar de basisberoepsgerichte leerweg en de kaderberoepsgerichte leerweg in het vmbo gaan. Om goed in dat vervolgonderwijs te kunnen doorstromen, moeten zij het fundamenteel niveau 1F beheersen. 1S is het niveau dat bedoeld is voor leerlingen die na de basisschool naar de gemengde leerweg of theoretische leerweg in het vmbo of naar havo en vwo doorstromen.
22 januari 2015