Zoeken
verfijn de resultaten
Conceptexamenprogramma Duitse taal en cultuur voor vmbo-kb, opgesteld door de vakvernieuwingscommissie voor de actualisatie van het curriculum.
Conceptexamenprogramma Duitse taal en cultuur voor vmbo-bb, opgesteld door de vakvernieuwingscommissie voor de actualisatie van het curriculum.
Conceptexamenprogramma Engelse taal en cultuur voor vmbo-kb, opgesteld door de vakvernieuwingscommissie voor de actualisatie van het curriculum.
Conceptexamenprogramma Engelse taal en cultuur voor vmbo-gl/tl, opgesteld door de vakvernieuwingscommissie voor de actualisatie van het curriculum.
Deze praktische handreiking voor schrijfvaardigheidsonderwijs is gericht op leerkrachten van de midden- en bovenbouw van het (speciaal) basisonderwijs. De handreiking wil een impuls geven aan de inbedding van het schrijfonderwijs in het taalbeleid van de school. Met behulp van drie afzonderlijk te gebruiken hoofdstukken kunnen leerkrachten keuzes maken welke aspecten van het schrijfonderwijs op hun school het meest relevant zijn om aan te pakken. Onderwerpen die aan de orde komen zijn onder andere doelen en doorgaande leerlijnen, leeractiviteiten voor schrijven en het volgen van de schrijfvaardigheidsontwikkeling en het beoordelen van teksten. Aan het eind van elk hoofstuk zijn praktische suggesties en leestips opgenomen.
Teamgids meertaligheid voor het voortgezet onderwijs. Door praktische activiteiten ontdek je met je team hoe je de kracht van meertaligheid effectief inzet op school.
Op deze plek vind je informatie over doelen, kaders en leerplankundige ontwikkelingen rond de klassieke talen.
Genredidactiek staat voor een onderwijsaanpak waarin leerlingen systematisch vertrouwd gemaakt worden met de communicatieve en conceptuele werking van teksten. Het uiteindelijk doel is dat leerlingen zelfstandig alle onderwijsrelevante teksttypen kunnen lezen en schrijven.
Als leerlingen plezier hebben in bewegingsactiviteiten is de kans groot dat zij van een actieve leefstijl houden.