Zoeken
verfijn de resultaten
Een publicatie met dertien leerlijnen voor bewegingsonderwijs die zijn uitgewerkt voor ZMOK-klassen en ASS-leerlingen.
Een beschrijving van historische gebeurtenissen vanaf 1862 (de oprichting van de KVLO) en de betekenis voor de huidige tijd.
In deze publicatie wordt bewegen verbeteren, bewegen regelen, gezond bewegen en bewegen beleven uitgewerkt in kernactiviteiten en deelnameniveaus.
Wat is bij wiskundige contextopgaven het effect op de score als de representatie van de probleemsituatie verandert van tekst naar voornamelijk beeld?
Dit proefschrift gaat over ontwerp, uitvoering en evaluatie van taalgericht reken-wiskundeonderwijs voor leerlingen met uiteenlopende taalachtergrond.
Dit model helpt je onderscheiden, hoe op verschillende niveaus aan curriculumontwikkeling wordt gedaan. Een curriculum is kortweg ‘een plan voor het leren van leerlingen’. Op verschillende niveaus wordt nagedacht over zulke plannen.
De curriculumwaaier is een tool met 11 begrippen die je kunnen helpen nauwkeuriger te bepalen wat een curriculum is, hoe je een curriculum ontwikkelt en wie er betrokken zijn bij curriculumontwikkeling. Elk begrip wordt kort omschreven en met een werkvorm toegelicht.
Dit model helpt bij het verduidelijken wat je bedoelt als je praat over het curriculum.
De kern en de negen draden van het spinnenweb verwijzen naar tien onderdelen van het curriculum die nodig zijn bij het (plannen van) leren door leerlingen. De curriculumniveaus (macro, meso en micro) verwijzen naar verschillende systeemniveaus waarop afspraken kunnen worden vastgelegd over het curriculum.