Publicaties
verfijn de resultaten
Zoeken in de index
Deze publicatie beschrijft en verantwoordt de indeling in soorten vaardigheden die SLO hanteert. Deze indeling vervangt het eerdere overzicht van 21e-eeuwse vaardigheden.
Eerste versie van het conceptexamenprogramma voor de grote variant (360 SLU) van het praktijkgericht programma Maatschappij (pgp-M) voor havo.
Tweede versie van het conceptexamenprogramma voor de kleine variant (120 SLU) van het praktijkgericht programma Maatschappij (pgp-M) voor havo.
Eerste versie van het conceptexamenprogramma voor de grote variant (360 SLU) van het praktijkgericht programma Technologie (pgp-T) voor havo.
Tweede versie van het conceptexamenprogramma voor de kleine variant (120 SLU) van het praktijkgericht programma Technologie (pgp-T) voor havo.
De startnotitie Friese taal en cultuur brengt de uitgangspunten en ontwikkelingen binnen onderwijsbeleid, onderzoek, onderwijspraktijk en samenleving in kaart.
Monitoronderzoek over de uitvoering van het vernieuwde examenprogramma bedrijfseconomie. Het focust op belangrijke thema's van de vernieuwing, kijkt naar de uitvoering en uitvoerbaarheid in de praktijk en hoe leerlingen die ervaren.
Handreiking bij de ontwikkellijn sociale en emotionele vaardigheden. Geeft uitleg over deze ontwikkellijn en wanneer je welke vaardigheden van leerlingen kunt verwachten.
Startnotitie biedt zicht op de relevante en actuele ontwikkelingen voor de bijstelling van de examenprogramma’s Griekse taal en cultuur (GTC) en Latijnse taal en cultuur (LTC) in de bovenbouw van het vwo.
De inhouden van de kijkwijzers taalgericht vakonderwijs geven handen en voeten aan taalgericht vakonderwijs. Inzet van taalgericht vakonderwijs stimuleert dat leerlingen gemotiveerder vakinhouden leren en tegelijk hun taalvaardigheid verbeteren.