Publicaties
verfijn de resultaten
Zoeken in de index
De startnotitie beschrijft de relevante en actuele ontwikkelingen voor informatica in de bovenbouw van het voortgezet onderwijs en vormt het uitgangspunt van de actualisatie van de examenprogramma's.
Dit vooronderzoek adviseert OCW of het ontwerpen van een examenprogramma digitale geletterdheid nodig is om essentiële inhouden van digitale geletterdheid te beleggen in de bovenbouw. Daarnaast adviseert dit vooronderzoek over de actualisatie van het examenprogramma informatica.
De startnotitie beschrijft de relevante en actuele ontwikkelingen voor maatschappijkunde en maatschappijwetenschappen in de bovenbouw van het voortgezet onderwijs en vormt het uitgangspunt van de actualisatie van de examenprogramma's.
SLO onderzocht, in opdracht van het ministerie van OCW, de
invloed van de actualisatie van de examenprogramma’s maatschappijleer op de actualisatie van de keuzevakken maatschappijkunde en maatschappijwetenschappen.
Functionele kerndoelen digitale geletterdheid (concept) inclusief toelichtingsdocument
Functionele kerndoelen burgerschap (concept) inclusief toelichtingsdocument
Definitieve conceptkerndoelen voor rekenen en wiskunde herziene versie 2025 inclusief toelichtingsdocument
Definitieve conceptkerndoelen voor Nederlands herziene versie 2025 inclusief toelichtingsdocument.
Functionele kerndoelen rekenen en wiskunde (definitief concept) herziene versie 2025 inclusief toelichtingsdocument
Functionele kerndoelen Nederlands (definitief concept) herziene versie 2025 inclusief toelichtingsdocument