Publicaties
verfijn de resultaten
Zoeken in de index
Analyse van zes conceptexamenprogramma’s die ontwikkeld zijn voor wiskunde in het vmbo.
Monitoronderzoek over de uitvoering van het vernieuwde examenprogramma bedrijfseconomie. Het focust op belangrijke thema's van de vernieuwing, kijkt naar de uitvoering en uitvoerbaarheid in de praktijk en hoe leerlingen die ervaren.
Conceptexamenprogramma beschrijft domeinen, subdomeinen en eindtermen voor het beroepsgericht programma Economie & Ondernemen in het vmbo.
Peil.onderwijs brengt kennis, vaardigheden en houding van leerlingen in kaart. Deze domeinbeschrijving beschrijft het domein leesvaardigheid in het basisonderwijs en speciaal (basis)onderwijs.
Startnotitie biedt zicht op de relevante en actuele ontwikkelingen voor de bijstelling van de examenprogramma’s Griekse taal en cultuur (GTC) en Latijnse taal en cultuur (LTC) in de bovenbouw van het vwo.
Startnotitie voor de actualisatie kerndoelen digitale geletterdheid.
Peil.onderwijs brengt kennis, vaardigheden en houding van leerlingen aan het einde van leerjaar 2 in het praktijkonderwijs, vmbo, havo en vwo in kaart. Deze domeinbeschrijving beschrijft het domein schrijfvaardigheid, een van de taaldomeinen binnen het vak Nederlands.
Om goed over het curriculum te kunnen praten, zijn gemeenschappelijke begrippen nodig. In deze publicatie worden de belangrijkste curriculumgerelateerde begrippen gedefinieerd.
Domeinbeschrijving geeft overzicht van hoe het curriculum voor kunstzinnige oriëntatie eruitziet, om vanuit dat overzicht te komen tot inhouden die gepeild moeten worden. In 2024 voert de Inspectie een peilingsonderzoek uit onder scholen in het primair onderwijs.
Conceptexamenprogramma beschrijft voor wiskunde 1,2 vmbo basisberoepsgerichte leerweg domeinen, subdomeinen en eindtermen.