Publicaties
verfijn de resultaten
Zoeken in de index
In deze profielschets wordt ingegaan op kenmerken van ASS en op mogelijke uitdagingen en sterke kanten van leerlingen met ASS, voor het leergebied rekenen-wiskunde. Ook worden adviezen gegeven om aan de specifieke onderwijsbehoeften van leerlingen met ASS tegemoet te komen.
In deze publicatie staat beschreven hoe verschillende didactische onderdelen in de taalles of lessenserie zo aangepast kunnen worden dat het aansluit bij de specifieke onderwijsbehoeften van leerlingen met (kenmerken van) autisme.
In deze profielschets wordt ingegaan op kenmerken van ASS en op mogelijke uitdagingen en sterke kanten van leerlingen met ASS, voor het leergebied Nederlands.
Dit aanvullende advies sluit aan op het Advies implementatie kerndoelen uit 2024 en gaat in op wat het gespecialiseerd onderwijs extra nodig heeft.
Werken aan doelgericht en samenhangend burgerschapsonderwijs in het po, vo en (v)so.
Definitieve conceptkerndoelen voor burgerschap inclusief toelichtingsdocument.
Definitieve conceptkerndoelen voor digitale geletterdheid inclusief toelichtingsdocument.
Functionele kerndoelen digitale geletterdheid (concept) inclusief toelichtingsdocument
Functionele kerndoelen burgerschap (concept) inclusief toelichtingsdocument
Functionele kerndoelen rekenen en wiskunde (definitief concept) herziene versie 2025 inclusief toelichtingsdocument