Publicaties
verfijn de resultaten
Zoeken in de index
Deze praktische handreiking voor schrijfvaardigheidsonderwijs is gericht op leerkrachten van de midden- en bovenbouw van het (speciaal) basisonderwijs. De handreiking wil een impuls geven aan de inbedding van het schrijfonderwijs in het taalbeleid van de school. Met behulp van drie afzonderlijk te gebruiken hoofdstukken kunnen leerkrachten keuzes maken welke aspecten van het schrijfonderwijs op hun school het meest relevant zijn om aan te pakken. Onderwerpen die aan de orde komen zijn onder andere doelen en doorgaande leerlijnen, leeractiviteiten voor schrijven en het volgen van de schrijfvaardigheidsontwikkeling en het beoordelen van teksten. Aan het eind van elk hoofstuk zijn praktische suggesties en leestips opgenomen.
Definitieve conceptkerndoelen voor Nederlands herziene versie 2025 inclusief toelichtingsdocument.
Praktische activiteiten om het schrijven bij jonge kinderen te bevorderen.
Zie ook: Handreiking schrijven in het po
Handreiking voor het leren schrijven bij jonge kinderen.
Zie ook: Eropuit!
Conceptkerndoelen Nederlandse Gebarentaal, inclusief het toelichtingsdocument.
Initial memorandum English and Dutch as a foreign language on Sint Eustatius and Saba.
Startnotitie voor de actualisatie kerndoelen Papiamentu en
Nederlands voor Bonaire
Startnotitie voor de actualisatie kerndoelen Engels en Nederlands als vreemde taal voor St. Eustatius en Saba
Bijeenkomst 3 voor als met je team aan de slag wilt gaan met de basisvaardigheden taal.
Bijeenkomst 2 voor als met je team aan de slag wilt gaan met de basisvaardigheden taal.