Publicaties
verfijn de resultaten
Zoeken in de index
Deze praktische handreiking voor schrijfvaardigheidsonderwijs is gericht op leerkrachten van de midden- en bovenbouw van het (speciaal) basisonderwijs. De handreiking wil een impuls geven aan de inbedding van het schrijfonderwijs in het taalbeleid van de school. Met behulp van drie afzonderlijk te gebruiken hoofdstukken kunnen leerkrachten keuzes maken welke aspecten van het schrijfonderwijs op hun school het meest relevant zijn om aan te pakken. Onderwerpen die aan de orde komen zijn onder andere doelen en doorgaande leerlijnen, leeractiviteiten voor schrijven en het volgen van de schrijfvaardigheidsontwikkeling en het beoordelen van teksten. Aan het eind van elk hoofstuk zijn praktische suggesties en leestips opgenomen.
Werken aan doelgericht en samenhangend burgerschapsonderwijs in het po, vo en (v)so.
Definitieve conceptkerndoelen voor burgerschap inclusief toelichtingsdocument.
Definitieve conceptkerndoelen voor digitale geletterdheid inclusief toelichtingsdocument.
Een aanpak van cyclisch curriculumonderhoud werkt alleen als we goed zicht hebben op wat er in de klas écht gebeurt. Hoe zorgen we daarvoor?
Definitieve conceptkerndoelen voor rekenen en wiskunde herziene versie 2025 inclusief toelichtingsdocument
Definitieve conceptkerndoelen voor Nederlands herziene versie 2025 inclusief toelichtingsdocument.
Domeinomschrijving in opdracht van de Onderwijsinspectie voor peilingsonderzoek. Beschrijft wat de wettelijke eisen zijn voor burgerschap en wat bekend is over de stand van zaken van dit leergebied voor primair onderwijs en speciaal onderwijs, onderbouw voortgezet onderwijs en voortgezet speciaal onderwijs.
Teamgids meertaligheid voor het primair onderwijs. Door praktische activiteiten ontdek je met je team hoe je de kracht van meertaligheid effectief inzet op school.
Teamgids Effectieve Feedback bij formatief evalueren.