Publicaties
verfijn de resultaten
Zoeken in de index
Definitieve conceptkerndoelen voor kunst en cultuur inclusief toelichtingsdocument.
Definitieve conceptkerndoelen voor bewegen en sport inclusief toelichtingsdocument.
Vergelijking van de definitieve conceptkerndoelen Nederlands en rekenen en wiskunde en conceptexamenprogramma’s Nederlands, gecijferdheid en wiskunde met het RKTR.
Kerndoelen Nederlandse Gebarentaal (definitief concept) inclusief toelichtingsdocument.
Kerndoelen Nederlandse Gebarentaal (definitief concept). Versie om mee aan de slag te gaan op school.
Toelichtingsdocument bij de definitieve conceptexamenprogramma's wiskunde voor vmbo.
In deze profielschets wordt ingegaan op kenmerken van ASS en op mogelijke uitdagingen en sterke kanten van leerlingen met ASS, voor het leergebied rekenen-wiskunde. Ook worden adviezen gegeven om aan de specifieke onderwijsbehoeften van leerlingen met ASS tegemoet te komen.
In deze publicatie staat beschreven hoe verschillende didactische onderdelen in de taalles of lessenserie zo aangepast kunnen worden dat het aansluit bij de specifieke onderwijsbehoeften van leerlingen met (kenmerken van) autisme.
In deze profielschets wordt ingegaan op kenmerken van ASS en op mogelijke uitdagingen en sterke kanten van leerlingen met ASS, voor het leergebied Nederlands.
Dit aanvullende advies sluit aan op het Advies implementatie kerndoelen uit 2024 en gaat in op wat het gespecialiseerd onderwijs extra nodig heeft.