Publicaties
verfijn de resultaten
Zoeken in de index
Deze praktische handreiking voor schrijfvaardigheidsonderwijs is gericht op leerkrachten van de midden- en bovenbouw van het (speciaal) basisonderwijs. De handreiking wil een impuls geven aan de inbedding van het schrijfonderwijs in het taalbeleid van de school. Met behulp van drie afzonderlijk te gebruiken hoofdstukken kunnen leerkrachten keuzes maken welke aspecten van het schrijfonderwijs op hun school het meest relevant zijn om aan te pakken. Onderwerpen die aan de orde komen zijn onder andere doelen en doorgaande leerlijnen, leeractiviteiten voor schrijven en het volgen van de schrijfvaardigheidsontwikkeling en het beoordelen van teksten. Aan het eind van elk hoofstuk zijn praktische suggesties en leestips opgenomen.
Dit aanvullende advies sluit aan op het Advies implementatie kerndoelen uit 2024 en gaat in op wat het gespecialiseerd onderwijs extra nodig heeft.
Werken aan doelgericht en samenhangend burgerschapsonderwijs in het po, vo en (v)so.
Conceptexamenprogramma wiskunde maatschappij C&M voor havo, opgesteld door de vakvernieuwingscommissie voor de actualisatie van het curriculum.
Conceptexamenprogramma wiskunde maatschappij C&M voor vwo, opgesteld door de vakvernieuwingscommissie voor de actualisatie van het curriculum.
Conceptexamenprogramma wiskunde maatschappij E&M voor havo, opgesteld door de vakvernieuwingscommissie voor de actualisatie van het curriculum.
Conceptexamenprogramma wiskunde maatschappij E&M voor vwo, opgesteld door de vakvernieuwingscommissie voor de actualisatie van het curriculum.
Conceptexamenprogramma wiskunde natuur N&G voor havo, opgesteld door de vakvernieuwingscommissie voor de actualisatie van het curriculum.
Conceptexamenprogramma wiskunde natuur N&G voor vwo, opgesteld door de vakvernieuwingscommissie voor de actualisatie van het curriculum.
Conceptexamenprogramma wiskunde natuur N&T voor havo, opgesteld door de vakvernieuwingscommissie voor de actualisatie van het curriculum.