Ga naar de inhoud
Hoofdrubrieken
sectoren
sectoren
primair onderwijs
so
vso
vmbo
havo/vwo
praktijkonderwijs
thema's
thema's
herziening van de landelijke onderwijsdoelen
leraren en curriculumontwikkeling op school
curriculum, toetsing en verantwoording
vernieuwing beroepsgericht en praktisch onderwijs
curriculum en ICT
meer thema's
vakspecifieke thema's
instrumenten
over SLO
over SLO
contact
veelgestelde vragen
visie en missie
medewerkers
vacatures
in de media
magazines
nieuwsbrieven
geselecteerde projecten
nieuws
agenda
zoek
Sitepad
home
›
paginalink doorsturen
Zoeken
zoek
zoek
Paginalink doorsturen
Met dit formulier kun je de link naar deze pagina doorsturen.
Velden gemarkeerd met
*
zijn verplicht.
Uw gegevens
E-mailadres ontvanger
*
Naam
*
E-mail
*
Uw bericht
Deze handreiking voor het schoolexamen hoort bij de vernieuwingen die in 2007 ingaan in de tweede fase van het voortgezet onderwijs. Basis voor deze vernieuwingen is de ministeriële nota Ruimte laten en keuzes bieden in de tweede fase havo en vwo (2003), waarvan de leidende gedachte is dat scholen meer vrijheid en keuzemogelijkheden moeten krijgen voor de invulling van hun onderwijs in de tweede fase. Daartoe zijn de examenprogramma’s voor alle vakken geglobaliseerd, wat wil zeggen dat ze minder eindtermen en minder detaillering van eindtermen bevatten dan voorheen het geval was. Ook zijn alle vormvoorschriften voor het schoolexamen geschrapt. Docenten zijn nu, binnen de wettelijke kaders, vrij hun schoolexamens naar eigen inzicht in te richten. SLO ondersteunt hierbij door handreikingen per vak aan te bieden. Deze handreiking betreft het schoolexamen Arabisch en Turks.
Url
Handreiking schoolexamen moderne vreemde talen havo/vwo: Arabisch, Turks
Ga verder