Ga naar de inhoud
Hoofdrubrieken
sectoren
sectoren
primair onderwijs
so
vso
vmbo
havo/vwo
praktijkonderwijs
thema's
thema's
herziening van de landelijke onderwijsdoelen
leraren en curriculumontwikkeling op school
curriculum, toetsing en verantwoording
vernieuwing beroepsgericht en praktisch onderwijs
curriculum en ICT
meer thema's
vakspecifieke thema's
instrumenten
over SLO
over SLO
contact
veelgestelde vragen
visie en missie
medewerkers
vacatures
in de media
magazines
nieuwsbrieven
geselecteerde projecten
nieuws
agenda
zoek
Sitepad
home
›
paginalink doorsturen
Zoeken
zoek
zoek
Paginalink doorsturen
Met dit formulier kun je de link naar deze pagina doorsturen.
Velden gemarkeerd met
*
zijn verplicht.
Uw gegevens
E-mailadres ontvanger
*
Naam
*
E-mail
*
Uw bericht
In 2007 werd een nieuw examenprogramma geschiedenis ingevoerd, maar het centraal examen had nog steeds betrekking op twee thema’s. Aan deze situatie kwam in 2015 een einde toen het centraal examen voor het eerst betrekking had op oriëntatiekennis van de tien tijdvakken, zoals bedoeld in het examenprogramma van 2007. In 2013 kreeg SLO van het ministerie van OCW opdracht in de periode 2013 - 2015 na te gaan op welke wijze docenten vorm geven aan het examenprogramma geschiedenis. Dit onderzoek is het derde in een reeks van vijf onderzoeken naar ervaringen van docenten en leerlingen met het nieuwe centraal examen voor havo en vwo.
Url
In voorbereiding op een nieuw centraal examen geschiedenis
Ga verder