Nieuws
verfijn de resultaten
Overzichtspagina met nieuwsberichten van SLO.
Je kunt het resultaat filteren via de menu's.
Zoeken in de index
SLO gaat de komende vier jaar met scholen werken aan de praktijkgerichte leerweg in het vmbo. Er worden twaalf nieuwe examenprogramma’s ontwikkeld voor de leerlingen die een theoretisch of gemengd profiel kiezen, en uitgeprobeerd in de praktijk op 136 pilotscholen.
Deze inspirerende, praktische handreiking van OCW helpt je om je schooladvisering vorm te geven. Voor leerkrachten, IB’ers en schoolleiders.
In de e-zine 21e-eeuwse vaardigheden staan nu korte videovoorbeelden: viewbrics. Docenten en leerlingen van Thorbecke, een scholengemeenschap voor mavo, havo en vwo in Zwolle, figureren in deze video’s. Ontdek met de videofragmenten hoe leerlingen, samen met de leraar en elkaar, aan verschillende delen van de vaardigheden werken.
Hoe is het gesteld met de digitale geletterdheid van leerlingen in het primair onderwijs en in het voortgezet onderwijs? Op welke manieren zet je als school de volgende stap naar verdere integratie in jouw onderwijs? Helpen de ervaringen in deze corona-tijd misschien? Over deze vragen houden SLO, Kennisnet en de Hogeschool Leiden twee webinars.
SLO doet onderzoek naar wat leraren en schoolleiders leren van het onderwijs op afstand. Wat is er precies allemaal in gang gezet? Wat hebben we daarvan geleerd? Welke keuzes hebben we gemaakt? Wat blijft er over van deze tijd? Wat wil de school hiervan behouden? Mooie voorbeelden van geleerde lessen wil SLO graag diepgaander verkennen en uitwerken in een artikel.
Tijdschrift Taal voedt de dialoog over taalinhouden, taaldidactiek, doelen en organisatie van leren. De onafhankelijke redactie bestaat uit medewerkers en vertegenwoordigers van SLO, LOPON2 en EDventure.
In dit e-book lees je een verzameling van evidence based informatie over digitale technologieën en onderwijs. Deze collectie is onderzocht en samengesteld door dertien werkgroepen met internationale wetenschappers, beleidsmakers en professionals.